Aardappelgratin met spekjes en raclettekaas

Voor deze aardappelgratin liet ik me inspireren door het Franse wintersportgerecht tartiflette. Omdat ik reblochon niet kon vinden in onze dorpssuper gebruik ik Zwitserse raclettekaas. Net als de reblochon is dat een romige kaas die heel goed smelt. Dit is een machtig gerecht, maar o zo lekker. Zeker op een koude winterdag zul je hiervan smullen! Serveer als bijgerecht, of als hoofdgerecht met een salade (mosterddressing!), wat tafelzuren (augurken, zilveruitjes) en vleeswaren (gedroogde ham, salami, etc.).

Aardappel recepten, Bijgerechten, Ovenschotels, Seizoensrecepten, Winterrecepten

Ook lekker

Bekijk alle recepten
Heb je onze kookboeken al? Bomvol makkelijke hoofdgerechten! 

Ons derde kookboek "Makkelijke Wereldgerechten" kun je nu bestellen.

Bestel ze hier!

Onze kookboeken

(8 stemmen)
Eén reactie

Deel je reactie

  1. Marijke

    Heerlijk en eenvoudig!!

Follow on Bloglovin